Pelkopotilaat ja kivuton hammashoito

Hoidamme myös pelkopotilaat

Hammashoidon ammattilaisina olemme tottuneet hoitamaan potilaita, joilla on hoitoon liittyviä pelkoja. Itse asiassa pelkääminen on hyvin yleistä. Usein hammaslääkärinpelko pohjautuu aiemmin koettuihin ikäviin hoitokokemuksiin.

Kerro aina hammaslääkärillesi pelostasi, yleensä jo asiasta mainitseminen ja keskustelu auttaa. Puolet pelosta on voitettu, kun saavut vastaanotolle. Etukäteiskuvitelmat hoitotilanteen pelottavuudesta eivät onneksi koskaan vastaa todellisuutta.

Ensimmäisenä Keski-Suomessa, Hammassirkku tarjoaa Sinulle mahdollisuuden tulla keskustelemaan hammashoitopelostasi pelkopotilaiden hoitoon erikoistuneen hammashoitajamme Elinan kanssa ennen käyntiä hammaslääkärillä. Elina esittelee sinulle vastaanottomme toimintaa, tiloja ja kertoo eri hoitovaihtoehdoista. Tapaaminen on maksuton eikä sido sinua mihinkään, vaan tärkeintä on askel askeelelta lievittää pelkoasi. Voit varata aikasi maksuttomaan tapaamiseen Elinan kanssa ajanvarausnumerostamme 014 211 665 tai nettiajanvarauksestamme valitsemalla 1) Hammassirkku Väinönkatu 2) Elina Asp 3) Hammashoitopelkoisen ensikäynti.

Pyrimme aina aloittamaan hammashoidon tarkastuksella ja röntgenkuvauksella, joiden pohjalta tehdään hoitosuunnitelmat. Hoitotilanteissa huomioimme tunteesi ja toiveesi. Mikäli vaikka musiikin kuuntelu auttaa sinua rentoutumaan, voit ottaa omat kuulokkeet mukaan ja kuunnella esim. puhelimestasi lempimusiikkiasi.

Mikäli pelkosi estää ns. normaalihammashoidon, voimme toteuttaa tarvitsemasi hammashoidon myös nukutuksessa tai esilääkityksessä.

Mottomme ”Kivutonta palvelua” tarkoittaa, että tarjoamme vastaanotoillamme Jyväskylässä, Jämsänkoskella ja Saarijärvellä nykyaikaista hammashoitoa mahdollisimman kivuttomasti potilaitamme herkällä korvalla kuunnellen. Toivomme myös, että koet tapamme hoitaa Sinua joustavaksi ja asiakaslähtöiseksi. Pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme ja arvostamme näin ollen antamaasi palautetta.