Hammaskiven poisto

Hammaskiven poisto on tärkeä osa suun terveyden ylläpitoa. Hammaskivi aiheuttaa ientulehdusta ja on riski yleisterveydelle. Oireina voi olla ikenien verenvuoto, pahanhajuinen hengitys tai jopa hampaiden liikkuminen. Hammaskiven muodostuminen on hyvin yksilöllistä riippuen useista suun mikrobiologisista tekijöistä sekä syljen koostumuksesta ja suuhygienian toteutumisesta. Hammaskiven poisto ajoissa ennaltaehkäisee vakavalta, koko hampaistoa uhkaavalta parodontiittisairaudelta. Parodontiitissa hampaiden kiinnityssäikeet leukaluuhun ovat vaurioituneet hammaskiven edettyä hampaan juurenpintaa pitkin syvälle ikenen alapuolelle. Kun hammaskivi poistetaan ajoissa ammattimaisen huolellisesti, vältytään isommilta murheilta jatkossa.

Ohutta bakteeripeitettä hampaiden pinnalla kutsutaan biofilmiksi. Biofilmin ja hammaskiven poistosta vastaanotollamme sekä Jyväskylässä, Jämsänkoskella että Saarijärvellä kantaa merkittävän vastuun asiantuntevat suuhygienistimme. He ovat kouluttautuneet ammattikorkeakoulussa hampaiden kiinnityskudossairauksien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn. Hammaslääkärimme tekevät tiivistä yhteistyötä suuhygienistiemme kanssa yhteisen tavoitteen eteen, jotta Sinun suusi olisi terve ja tulehdusvapaa.

Suuhygienistimme opastavat Sinua myös oikeiden hampaiden puhdistusvälineiden valinnassa ja niiden käytössä.

Hammaskiven lisäksi suuhygienistimme poistavat soodapuhdistuksen avulla hampaiden värjäytymiä sekä tekevät hampaiden valkaisuhoitoja.

Saat Kelalta korvausta hammaskiven poistosta, kun tulet suuhygienistin hoitoon hammaslääkärin lähetteellä.